<قفلی که کلید روحانی به آن نمی خورد!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1034
نویسنده : کامران وزیری

نیاز به حکم حکومتی
اردیبهشت ماه سال 90 وقتی احمدی نژاد سر حرف خود ایستاده بود که تشکیل این وزارتخانه غیرقانونی است و زمزمه مخالفت های دولت با ادغام سازمان تربیت بدنی  و سازمان ملی جوانان بالا گرفته بود لطف الله فروزنده معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی ریاست جمهوری در حاشیه جلسه ای گفت که «رئیس جمهور درباره تشكیل این وزارتخانه نكاتی را مدنظر دارد كه در نامه ای به رهبر فرزانه انقلاب مطرح كرده و تا اعلام نتیجه این نامه بحث معرفی وزیر برای وزارتخانه ورزش و جوانان مطرح نیست». در آن زمان این شایعه مطرح شد که احمدی نژاد به دنبال گرفتن حکم حکومتی درباره این وزارتخانه است اما نظر رهبر معظم انقلاب درباره مصوبات مجلس همیشه واضح بوده و برهمین اساس هم چندی بعد فروزنده اعلام کرد «دولت مصمم به اجرای قانون است ولی ابهاماتی در این زمینه وجود داشت كه دولت و مجلس در این زمینه رایزنی‌هایی انجام داده‌اند. به محض اینكه ابهامات موجود درباره این قانون رفع شود، قانون ادغام سازمان‌های ملی جوانان و تربیت بدنی و تشكیل وزارت ورزش و جوانان اجرا خواهد شد. با این وجود موضوع نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب دیگر موضوعیتی ندارد.»
از 26 مرداد ماه سال جاری که مسعود سلطانی فر نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد تا امروز این وزارتخانه با سرپرست اداره شده است. یک بار سرپرستی این وزارتخانه به رضا صالحی امیری سپرده شد و بعد از آنکه مجلس به او هم رای نداد سرپرستی وزارتخانه به محمد شریعتمداری واگذار شد. اما به لحاظ قانونی مهلت سرپرستی این وزارتخانه امروز تمام شده و سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان امروز دیگر امکان هیچ اقدامی در این وزارتخانه را ندارد و امضاهای وی غیر قانونی است.  در صورتی که مجلس امروز به وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان رای اعتماد ندهد، ادامه فعالیت سرپرست این وزراتخانه نیازمند مجوز از سوی رهبر انقلاب است.

"
 

سجادی ها رای نیاوردند
حمید سجادی دونده نام آشنای کشورمان اولین کسی بود که برای این وزارتخانه معرفی شد. محمود احمدی نژاد او را در نامه ای ضمن برشمردن ایرادهای تشکیل وزارت ورزش و جوانان، به دستور لاریجانی برای رسیدگی قضایی به تعلل رئیس جمهور در ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان تاخته بود و ذیل همین نامه هم حمیدرضا سجادی را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای وزارت ورزش معرفی کرده بود. یک هفته بعد از این ماجرا حمید رضا سجادی حتی با کوچ و تشویق های حسین رضا زاده وزنه بردار که در مجلس حضور داشت نتوانست رای اعتماد بگیرد و عنوان اولین وزیر ورزش جمهوری اسلامی به محمد عباسی رسید. رای عدم اعتماد مجلس به سجادی ها در دولت روحانی هم تکرار شد. هفته گذشته نصرالله سجادی گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت ورزش به مجلس رفت تا از نمایندگان برای رسیدن به سئول رای اعتماد بگیرد که برخی نمایندگان با علم کردن ماجرای ارتباط او با تحصن های مجلس ششم نصرالله سجادی را به سرنوشت حمیدرضا سجادی دچار کردند. او به سه رای از رسیدن به سئول بازماند

"
 

هت تریک مجلس
حسن روحانی از ابتدای تشکیل دولتش تا کنون سه گزینه برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کرده است. مسعودسلطانی فر که به خاطر عدم هماهنگی در رشته تحصیلی و نداشتن تجربه در حوزه وزارت ورزش وجوانان رای نیاورد. رضا صالحی امیری که با آتشی که الیاس نادران دربار سوابق اقتصادی و امنیتی او در صحن علنی به پا کرد رای نیاورد و بالاخره نصرالله سجادی که به خاطر انتصابش به ماجراهای تحصن مجلس ششم نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. مجلس مثل بازیکنی که در یک مسابقه فوتبال سه گل به ثمر برساند، سه گل به روحانی زده و هت تریک کرده است.

"
 

قفل شکسته می شود
محمود گودرزی رئیس دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران فردا برای کسب رای اعتماد به مجلس می رود. زمزمه های مخالفت از مجلس درباره او شنیده می شود. باید دید این قفل بازنشده را این کلید می تواند باز کند؟


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: وزارت ورزش , رای اعتماد مجلس ,



مطالب مرتبط با این پست
.
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
شاگردان ولاسکو فینالیست شدند
توضیحات کفاشیان در مورد تبانی، اسپانسر، بیت آشور و مذاکره با آمریکا
آسیا تسلیم والیبال ایران شد / جشن قهرمانی درکنار خلیج همیشه فارس
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
علی دایی: وقتی دکتر آقایان رییس جمهور بود، سرمربی پرسپولیس شدم
محسن قهرمانی و دستیار علی دایی تا اطلاع ثانوی محروم شدند
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
رویانیان عوامل فساد در فوتبال را اعلام کرد/ پای سحر و جادو هم در میان است!
کی‌روش: داوران نبودند، باخت را تقصیر کی می‌انداختیم؟!
آخرین رده بندی فدراسیون جهانی والیبال / ایران بهترین تیم آسیا و دوازدهم جهان
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: